October 31, 2009

Rupe paras itu penting???

erm aku ade satu soklan yg musykil la,,
adekah rupe paras tu penting????
ermm..
aku cume nak menyatakan pndapat aku je la,,
bkan ape,,
juz nak mengisi kekosongan waktu je,,
pd pndapat aku la,,
aku rse mcm x,,
bg aku,,
byk lagi kter bleh tgk pd diri seseorang,,
prinsip aku senang je,,
yg sbnarnye kite kene ubah bkannye rupe paras,,
tp SIKAP!!!
sbb sume yg ade dlm diri kter nie..
sume bermula dari sikap,,
lau sikap dye smmg malas,,
so mls le jdk nye,,
aku rse x slh lau owg 2 gemuk atau berbadan besar,,
ataupown seseorang itu muke dye x ensem,,
tp npe ade sesetengah org nie,,
suke nak menyisihkan owg yg ade kekurangan,,
knape msti nak berkwn dgn owr yg bg mereka,,
perfect,sempurna,,
come on la..
mcm aku sndiri,,
aku x pnah pndng pd paras rupe,,
sume owg aku knal,,
x kire kwn yg bek atau x,,
tp kite sndiri yg tentukan,,
sme ade kte nak ikot yg mne,,
mkin rmy kwn,,
maka byklah pngalaman yg bleh kter dpt,,
ini x,,
asyk duk kutok owg je,,
smpy bile hah??!!!
aku pown x phm..
ade sesetgh owg nie lagi la,,
menilai aty budi seseorang,,
melalui first impression dyorang,,
tnpe mgenali dlu owg tu,,
aku x kate itu salah,,
tp slh ke kte kenal dlu owg 2 cmner,,
ni duk kutok2 owg tu,,
mmg HAMPEH!!
aku pown malas nak ckp pnjng lagi,,
spe yg bce blog ni,,
nilai la sndiri k,,
sbb ape yg pernah aku bce,,
ALLAH tidak pernah mmandang seseorang itu dr paras rupe,,
biarlah hambaNye itu kecik,besar,berjerawat,botak ke atau ape skali pown,,
tp ALLAH hnye pndang pd aty hambaNye,,
salam,,

8 comments:

meo said...

rupe pars x penting tp pras rupe pentng..memen j..he

moga said...

hehehehe...ceh..ke men2 ea..bkan pras rupe..tetapi paras rupa la..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Fauziah said...

Salam,
Rupa paras 2 bukan ukuran kebahagian seseorang.
Bentuk fizikal pun bukan ukuran dalam menilai peribadi.
Macam situasi Moga skrg ni...berbadan besar bukan 1 masalah besar dalam mencari teman bukan.
So... kalau ada yang berkata tu anggaplah itu usikan sahaja.
Orang badan besar ni macam teddy bearlah...kalau murid saya yang badan besar memang suka sangat saya memeluknya... hehehe geram tengok pipi mereka yang tembam.
Jangan la cepat nak berasa hati ya kalau diusik begitu. Ekceli ramai ahli keluarga saya berbadan besar... nice to hug. Lengan kalau dibuat bantal pun sedap. hahaha

Fauziah said...
This comment has been removed by the author.
Fauziah said...

Komen tambahan:
Bagi saya rupa paras dan bentuk fizikal yang cantik x penting.
Hmm bagi orang tua seperti saya sekarang ni kalau nak pilih menantu apa yang penting bagi saya ialah pegangan agamanya. Solat kena jaga. Ada tu paras hensem/cantik tapi solat celam-celum, budi bahasa kasar nak buat apa. Kena uji semua tu. Bagi yang lelaki kenalah belajar jadi imam solat berjemaah. Rupa paras tolak tepi sebab Allah je yang layak menilainya. Kalau yg perempuan tu kena jaga budi bahasa, sopan, menutup aurat. Biar buruk rupa jangan buruk perangai.

meo said...

alhmduLilah..
sye sokong ngn pNdpt ckgu FauziaH..
rUpe pras hnye sementre..tp pribadi yg perlu diukur..(cam poyo j)

moga said...

terima kasih kpd sumer kerana mmbrikan pndapat msing2..