October 21, 2009

Pnat..

Fuhh..
Ari yg mmnatkan arinie..
klas aku straight dr pg smpy la ke ptg..
ptg plak straight dr 2 smpy 5..
tp xpela..
nseb bek mlm tutor cancel..
aku pown dah ngantok gle..
dpt la bantai tdo pas blek kelas 2..
bleh la recover aku nyer energy ckit..
kat cni aku x de nak cter pape..
juz nak kongsi ttg satu yang berkaitan ngan penat..
apabila kter penat..
kter akan rse malas utk mmbuat sesuatu perkare..
dan itu akn mnjdkkan kte mls..
dan mls itu akn menjdkkan kter cepat putus asa..
kat cni aku nak tekankan satu perkara..
JANGAN CEPAT PUTUS ASA!!!
wlu apepon yg kter lakukan..
kdg2 aku pown ade gak pkir ttg nak give up..
tp life must go on guys..
byk ag perkara yg kter x jmpe ag..
cabaran n dugaan 2 hnye asam garam kehidupan..
yg plg pnting ialah kter jgn putus asa..
ape murid2???
j.a.n.g.a.n. c.e.p.a.t p.u.t.u.s cikgu..
hehe..
lau kter lihat kat malaysia sndiri..
bpe rmy graduasi yg menggangur..
aku bkan nak slh kan sesape sbbkan rmy yg menggangur..
tp aku nak tekankan bhwe..
x semestinye kter belajar dlm engineering,,
kter x bleh nak keje jual air,,
msti korg igt aku mrepek apelah nie kan,,
jgn merasekan bhwe keje d dalam bidang yg kter ceburi itu xder,,
kter dah putus asa dan x nak keje len,,
yg kter aggap kotor dan x layak dgn ape yg dyorg blaja,,
jgn anggap yg degree tu bleh bwat korg berjaya,,
x tntu ag beb,,
aku pnah dgr cter dr mmbr aku,,
mamat2 yg keje buruh 2 pown ade yg dah MASTER..
master beb,,
tp sggup keje jdk buruh,,
tp tgk balik kat diri kter,,
adekah kter sggup nak wat cmtu,,
aku rse x rmy bleh bwat cmtu btol x,,
ape aku nak ckp kat cni,,
lbeh bek kter bermule dr bwah,,
dan jgn cpat ptus ase,,
itu yg lbey bek,,
dlm ISLAM sndiri mnyuruh kter jgn cepat ptus ase,,
so juz go on k guys..
slagi hayat dikandung bdan..
dlm mencari ilmu sndiri,,
kter x bleh ptus ase,,
lagi2 mencari ilmu 2 kan wajib,,
ok la guys,,
aku dah ngantok,,
nak tdo,,
bubye......

2 comments:

Mamek Eaturmusicx said...

bagos moga.. jangan lah kite cepat putus asa. nk putus urat kentut ok. haha..

apple damein said...

mamat pakistan keje kdai phone jual top up ade degree in IT gn computer software,,menakotkan k