August 30, 2009

lagu ryer...

1 comments
video

August 29, 2009

Mlm Nan IndaH~

0 comments
Alhamdulillah...
dlm bulan2 pose nie...
aku dpt rsekan yg aku skang nie lbeh tenang..
n aty pown rse tenteram je...
pd bulan pose nie lah kter perlu perbanyakkan ibadah kter...
LAKUKAN YG WAJIB,TINGKATKN YG SUNAT...
mcm 2 la..
ermm dan pd bulan pose nie lah ade satu ibadah sunat yang dilakukan..
iaitu solat tarawih...
hukum solat tarawih ialah sunat muaakkad...
iaitu sunat yg dituntut..
ermmm...
byk fadhilat yg boleh kter dpt dr solat tarawih...

Diriwayatkan oleh Saiyidina Ali (r.a.) daripada Rasulullah S.A.W., sebagai jawapan dari pertanyaan sahabat-sahabat
Nabi S.A.W. tentang fadilat (kelebihan) sembahyang sunat terawih pada bulan Ramadan :
Malam 1 - Keluar dosa-dosa orang mukmin pada malam pertama sepertimana ia baru dilahirkan, mendapat keampunan dari Allah.
Malam 2 - Diampunkan dosa-dosa orang mukmin yang sembahyang terawih serta kedua ibubapanya (sekiranya mereka orang beriman).
Malam 3 - Berseru Malaikat di bawah ‘Arasy supaya kami meneruskan sembahyang terawih terus menerus
semoga Allah mengampunkan dosa engkau.
Malam 4 - Memperolehi pahala ia sebagaimana pahala orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan
Al-Quran.
Malam 5 - Allah kurniakan baginya pahala seumpama orang sembahyang di Masjidilharam, Masjid Madinah(Masjid Nabawi) dan Masjidil Aqsa.
Malam 6 - Allah kurniakan pahala kepadanya pahala Malaikat-malaikat yang tawaf di Baitul Ma’mur (70 ribu Malaikat sekali tawaf), serta setiap batu-batu dan tanah-tanah mendoakan supaya Allah mengampunkan dosa-dosa
orang yang mengerjakan sembahyang terawih poda malam ini.
Malam 7 - Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa serta menolong Nabi ‘Alaihissalam nenentang musuh ketatnya Firaun dan Hamman.
Malam 8 - Allah mengurniakan pahala orang sembahyang terawih sepertimana yang telah dikurniakan kepada Nabi Allah Ibrahim Alaihissalam.
Malam 9 - Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambanya seperti Nabi Muhammad S.A.W.
Malam 10 - Allah Subhanahuwataala mengurniakan kepadanya kebaikan di dunia dan di akhirat.
Malam 11 - Keluar ia daripada dunia (mati) bersih daripada dosa seperti ia baharu dilahirkan.
Malam 12 - Datang ia pada hari Qiamat dengan muka yang bercahaya (cahaya ibadatnya).
Malam 13 - Datang ia pada hari Qiamat dalam aman sentosa daripada tiap-tiap kejahatan dan keburukan.
Malam 14 - datang Malaikat menyaksikan ia bersembahyang terawih, serta Allah tiada menyesatkannya pada hari Qiamat.
Malam 15 - Semua Malaikat yang menanggung Arasy, Kursi, berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.
Malam 16 - Allah subhanahuwataala tuliskan baginya terlepas daripada neraka dan dimasukkan ke dalam Syurga.
Malam 17 - Allah kurniakan orang yang berterawih pahalanya pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.
Malam 18 - Seru Malaikat : Hai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha kepada engkau dan ibubapa engkau (yang masih hidup atau mati).
Malam 19 - Allah Subhanahuwata tinggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.
Malam 20 - Allah kurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang solihin.
Malam 21 - Allah binakan sebuah istana dalam Syurga daripada nur.
Malam 22 - Datang ia pada hari Qiamat aman daripada tiap-tiap dukacita dan kerisauan (tidaklah dalam keadaan huru-hara di Padang Masyar).
Malam 23 - Allah Subhanahuwataala binakan kepadanya sebuah bandar di dalam Syurga daripada nur.
Malam 24 - Allah buka peluang 24 doa yang mustajab bagi orang berterawih malam ini, (elok sekali berdoa ketika dalam sujud).
Malam 25 - Allah Taala angkatkan daripada siksa kubur.
Malam 26 - Allah kurniakan kepada orang berterawih pahala pada malam ini seumpama 40 tahun ibadat.
Malam 27 - Allah kurniakan orang berterawih pada malam ini ketangkasan melintas atas titian Sirotolmustaqim seperti kilat menyambar.
Malam 28 - Allah Subhanahuwataala kurniakan kepadanya pahala 1000 darjat di akhirat.
Malam 29 - Allah Subhanahuwataala kurniakan kepadanya pahala 1000 kali haji yang mabrur.
Malam 30 - Allah Subhanahuwataala beri penghormatan kepada orang berterawih pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali, lalu berfirman:

"Hai hambaKu : makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini hendak makan di dalam syurga, dan mandilah engkau dariapda air syurga yang bernama Salsabila, serta minumlah air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad S.A.W. yang bernama Al-Kauthar"

Alhamdulillah...

1 comments
Alhamdulillah...
arinie aku mngucapkn bebanyak rasa kesyukuran aku..
coz aku bwu jerk abis exm yg berat skali..
iaitu pekse physics..
erm mmg ssh gler soklan dye..
soklan darjah satu pown x mcm 2(kater rocker)..
ko nak kene humban ag ke haa(moga brkter)..
hehehe....
ermm skang nieyh aku rse lega ckit la..
tp....
cbrn yg lbeh berat akn dtg..
dlm mse 2 mggu dr skang..
iaitu FINAL EXAM...
ye final exam..
perghh gler btol palotak aku...
rse mcm nak terjun lombong je..
tau la utp nie byk lombong..
hehe..
ermmm but as long as i live...
aku akn cbe sdaye upaye aku...
tok trus berjuang hingga ke akhir hayat aku..
cehhh..mcm nak g bperang la plak..
walaucmnepon,arini dah msuk dah smggu aku brpose..
alhamdulillah stakat nie aku msih mnjalani ibadah pose dlm keadaan bek..
x tau la mse hadapan..
yela..
mse depan kan cme Allah je yg tau..
erm aku doa byk2 yg aku akn lalui bulan ramadhan nieyh dgn bek..
tnpe mak ngan ayh aku d cc..
mmg trase beb dyorg xder kat cni...
tp nak wat cmner ..
aku trpakse la kuatkan aty..
wlupon kdg2 aty aku rse pilu gak...
erm xpe la..
n bwat kesempatan nie gak aku nak mohon maaf sgale ksalahn aku..
erm yela manusie nie x lpas dr mmbuat kslhn..
n manusie slalu alpa..
so kene la slalu beringat...
ok..selamat berAMAL..(X_x)

August 27, 2009

0 comments
This Posting Is Under Construction...
Hehehehe....

August 26, 2009

Clculus daH LEpAs....

1 comments
Fuhhh....
lega rsenye kpale aku nieyh...
rse mcm beban seratus kilo ats kpale nie nie dah dlepaskn..
perghh...soklan dye..
masya ALLAH...
ssh gler....soklan tadika pown x cmtu(rocker berkater)..
mmg la ngek(moga berkater)...
aduhhh(rocker dihumban keluar dr bilik oleh moga)...
ermm...tp x pela...\
bende dah lepas..
skang aku ad ujian lg besa..
iaitu subjek physics...
ye!!PHYSICS...
besok je dah lab test physics...
pastu ari jumaat aku dah test physic...
pergghhh mmg gler palotak aku ari2 cmnie..
elak kene humban kat tg rambutan je aku nnt..
hehe..
uish jgn doa cmtu..
bek doa dpt kete BMW ke,dpt kawen ngan ehem3 ke...
hehehe...
xpela...skang nie aku akn berushe tok bwat yg trbek..
caloossss....

August 25, 2009

Trippin` and Hopping....

0 comments
hye guys...
lets chill out...
Trippin and hopping is a site created by us, the travel lover to dedicate our passion towards tripping and hopping.
We start as a group of adventurous and outrageous peoples
that applied this site as a medium for sharing our experience,
thought and activities that we would carry on....
What can we say.. l
ife is short, live it to the fullest...
Any outrageous person outhere, just like us, join us for a whole new experience...

you can join this project by go to this website...

Http://trippinandhopping.blogspot.com

Drama Training...

1 comments
Fuhh..mlm nieyh pnat aku mngeluarkan idea2..
brsme2 ngan mmbr2 akue...
ktorg trpakse mmbncngkan ttg drama yg ktorang akn wat...
mggu dpan mrupakan ari ktorg akn present..
perghh mmg payah gak la nak wat dram nieyh sbnrnye..
dah la 2..
kumpulan akue nie sume nyer laki..
pastu ad plak yg kene blakon jdk pompuan..
hahahaha..
mmg lawak la..
group aku plak sume gentle2 daknyer...
mmg x seswai jdk pompuan..
tp ape bleh bwat..
dah tpakse kan..
so kene gak la bwat..
group drama dianggotai oleh mucher,nik,bibo,rocker n halim...
ermm tp bez gak la...
yela first time nak blakon kan..
hehehe..
ktorg kene wat tajuk cter DEATH BY SCRABBLE..
bez cter nyer..
so ni aku kene lah prepare kan bahan..
ok bye...

August 23, 2009

Dugaan...

0 comments
Assalamualaikum sumer..
alhamdulillah..arinie aku mnjalani ibadah pose ngan bek..
tp arinie aku ddatangi ngan byk cabaran n dugaan...
arini aku x bleh nak tdo dr smlm...
smpy la ke sahur aku x tdo2..
walhal aku dah ngant ok gler dah..
pastu bdn aku plak rse x sedap..
dah la kene selsema..pastu tekak rse sket..
kpale pown sket..
pastu aku nyer awek pown bleh majuk ngan akue..
aduhhh berat2...
homework ngan assgnment dah la mlambak..
mggu dpan pekse plak 2..
ak bru bce gtu2 je..
parah siottt...
erm tp xper..
aku tau 2 sume adlah ujian drpd Allah...
Dalam Surah Al-Baqarah Allah berfirman:

لا يكلف الله نفسا إلا وسعها

Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 233]


Allah juga menjanjikan Ganjaran kepada orang yg diujiNya:

Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wassalam menyifatkan bahawa ujian yang diberikan kepada kaum manusia adalah tanda kecintaan Allah kepada mereka. Dan semakin besar dugaan yang diberikan oleh Allah kepada manusia, menandakan besar juga pahala yang diperoleh. Ini sebagaimana hadith yang datang dari Anas bin Malik, yang menyatakan Rasulullah Sallallahu ‘Alahi Wassalam bersabda;

إن عظم الجزاء مع عظم البلاء ، وإن الله تعالى إذا أحب قوما ابتلاهم ، فمن رضي فله الرضا ، ومن سخط فله السخط

Sesungguhnya besarnya ganjaran itu dinilai pada besarnya bala’ yang menimpa. Dan sesungguhnya Allah itu apabila mencintai sesuatu kaum, maka akan mereka itu diberi dugaan. Oleh sebab itu barangsiapa yang redha – dengan ujian yang menimpa, dia akan memperoleh keredhaan Allah dan barangsiapa yang tidak maka padanya kemurkaan Allah. [Riwayat al-Tirmidzi, al-Albani menyatakannya sebagai hasan dalam Sahih dan Dha’if Sunan al-Tirmidzi.]


Oleh itu kwn2..kter mstilh sentiase bersbr dgn sgale ujian,dugaan n cabarn drpd Allah..Insya Allah..Ada hikmah d sebalik ape yg trjdk..


Align Left

my parents...

0 comments
assalamualaikum..
hye brade2 n sister2...
aku nak mgucapkan slamat bulan ramadhan kpd sumer..
erm arinie mrupekan ari pertame puase..
-aku kat bilik aku ngah bukak pose nasik goreng kg+air cincau
aku jgak arinie berbuke puase sowg..
mmbuatkan akue terkenangkan mak n ayh aku kat umah...
slalu nyer first rmadhan akue akn bukak puase dgn dyorg..
taun nieyh akue rse pilu gak la x dpt nak buke ngan parents aku..
rndu gler kat mak ngan ayh..sob3...
erm so arinie aku nak cter psl org yg plg aku syg kat dunie nieyh...
iaitu mak ngan ayh akue...
mak akue sowg bek aty n pndy msk...
sume sifat keibuan ade pd mak aku..
mak akue ckgu kat sek keb parit bunga muar..
mak akue nie seorg yg pnybr...
dye x ske mrh2...
ayh akue plak sowg yg tegas...
dye ngan ank2 dye mmg tegas dlm sumer pkare..
tp bpk akue gak ske bwat lwk ngan ank2 dye...
tp dlm dye cmtu..
dye ske bg nasehat kat ank2 dye..
mcm2 dye bg nasehat kat akue..
aku akn ikot sgale nasehat yg bpk aku bg..
ermm akue rndu sgt2 kat dyorg...
duk bjauhan dr dyorg bwat aku sentiase tpikir kat dyorg..
chat ke mak ayh aku...ape kabar dyorg..ok ke x...
emm..aku rse sebak ble dah lme x jmpe ngan dyorg..
n lau jmpe pon skali skale je...
yg hnyer aku bleh bwat pon slalu tepon dyorg...
nasehat akue..
apabile ad pluang brsme ngan dyorg..
manfaatkan la sbaik mngkn..
n jgn la sketkan aty dyorg...
mak n ayh kte cume ad satu je kat dunie nieyh...
slagi dyorg ader nilah kiter kene epykan dyorg slalu...
coz sbb dyorglah..kter brade kat dunie nieyh..
dyorg la yg mgajar kter erti idop d dunie ini..
tnper dyorg..kter x kan dpt nak msuk u..nak g stdy kat oversea ke..
so brsempena ngan blan pose nieyh..
akue arap kpd sume rkn2 aku supaya mntak maap n ampun kpd ibu bpe kiter..
wlupown kter brade di KL,PERAK,JOHOR or d mne2 skalipown..
mngkn dgn satu call itu bleh bwatkan aty dyorg epy..
jgnlah sygkan kedit 2 smpy xnk call mak ayh kter..
xbek cmtu..
n mngkn kter kate x bwat slh pape pon ngan dyorg..
tp aty dyorg spe yg tau..
hnyer Allah yg tau...
mngkn dye ad trase ngan kter...
akue pown berhrp aku akn menjadi owg yg brgne pd mse dpan..
coz aku nak mnyare kedua ibu bper aku..
akue akn jge dyorg mse dyorg tue...
coz dyorg la yg plg aku syg kat dunie nieyh..

-mak n ayh akue mse ulang tahun perkahwinan dyorg

August 21, 2009

Yeay2...Besok pose...

0 comments
yeay2...
akhrnyer esk tbe jgak hari yg plg dtggu oleh islam..
akhrnye tbe jgak bulan ramadhan yg mulie..
mse nie la kte kene mmperbnykkan ibadah kte kepada Allah...
n mse nie la mse tok kter dkatkn lg diri kter pd Tuhan Yg Maha Esa..
al hadith ad mnyebut...

PENEBUS DOSA
رمضانُ إلى رمضانُ، والجمعةُ إلى الجمعةِ، والصلاة إلى الصلاة مُكَفِّرَاتٌ لِمَا بينهن إذا اجْتُنِبَتْ الكبائرُ


bulan Ramadan ke bulan Ramadan, dan Jumaat ke Jumaat, dan solat ke solat menjadi Penebus Dosa di antara keduanya selama mana dijauhi dosa besar] – al-Hadith

Rasulullah S.A.W pernah bersabda:

PUASA YANG CELAKA DAN BINASA
احضُرُوا المنبر، فحضرنا، فلما ارتَقَى درجةً قال: امين، فلما ارتقى الدرجةَ الثانية قال: امين، فلما ارتقى الدرجة الثالثة قال: امين. فلما نَزَلَ، قُلنا: يا رسولَ الله! لقد سمعنا منك اليومَ شيئا ما كنا نسمعه، قال: إن جبريل عليه السلام عَرَضَ لى فقال: بُعدٌ من اَدرَكَ رمضانَ فلم يُغْفَرْله، قلت : امين. فلما رَقِيتُ الثانية، قال: بعد من ذَكَرتَ عنده فلم يُصَلِّ عليك، فقلت: امين. فلما رقيت الثالثة، قال: بعد من ادرك أبَوَيهِ الكِبَرَ عنده أو أحدهما، فلم يُدخِلاه الجنةَ، قلت: امين

Rasulullah saw bersabda, "Datanglah kamu semua ke mimbar”, maka kamipun datanglah. Apabila Baginda naik satu tangga, Baginda berkata: امين, apabila Baginda naik tangga kedua, Baginda berkata: امين , apabila Baginda menaiki tangga ketiga , Baginda berkata: امين.
Apabila Baginda turun, kamipun berkata: Wahai Rasulullah saw, sesungguhnya kami telah mendengar daripada kamu hari ini sesuatu yang kami tidak pernah dengar.
Baginda bersabda: Jibril as datang kepada aku dan berkata: “ ‘CELAKA/BINASALAH’ sesiapa yang menyempurnakan Ramadan, tetapi masih tidak diampunkan baginya”. Aku menjawab: امين.
Apabila aku menaiki tangga kedua, Jibril berkata: “ ‘CELAKALAH’ sesiapa yang kamu disebut di sisinya, tetapi dia tidak mensalawatkan ke atas kamu”. Akupun berkata: امين.
Apabila aku menaiki tangga ketiga, Jibril berkata, “ ‘CELAKALAH’ sesiapa yang menjaga
di sisinya kedua ibubapanya yang sudah tua atau seorang dari keduanya, tetapi ibubapanya tidak memasukkannya ke syurga”. Aku menjawab: امين.

Erm...waktu pose nie ade satu kelemahan akue...
iaitu lau nak bgon sahur..
Imam Al Bukhari Dan Muslim pernah meriwayatkan:

تَسَحَّرُوا فَإِنَّ فِى السَّحُورِ بَرَكَةً
“ Bersahurlah kamu, maka sesungguhnya pada makan sahur itu ada keberkatan”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

so kepada rakan2...arap kter akn melalui blan ramadhan dengan penuh keberkatan
dan diredhai oleh Allah..
Insya Allah...



ari yg memenatkan tp mnggembirekan...

1 comments
assalamualaikum sumer...
fuhh arinie akue pnat btol la...
ni sumer gare2 tdo kol 4 smlm..
hehe..
bkan bwat ape pown..
smlm akue bwat assgnment clculus..
mmg byk..
nie pown x ciap ag nie..
arinie mrupekan ari yg plg pack drpd ari2 len..
mne x nyer..
akue ad klas dr kol 9 smpy kol 5..
tp ad break la dr kol 12 smpy kol 2...
ermm tp arinie mrupekan ari yg akue rse epy..
sbbnyer wlupon pack tp sume bjlan ngan lancar..
akue plg suke waktu lab physic pukol 3..
coz sume dak dlm 2 sempoi..
lg2 dak meja aku(bibo n halim)
ktorg nyer meja kene gelar meja sempoi...
demonstrator ktorg pown sempoi..
demonstrtor ktorg mmg bez..
arini nyer lab assessment plg sempoi..
soklannye ialah..
"apakah impian korg dlm mse 5 taun akn dtg"
ermmm...
ktorg wat satu group pastu ckp la sowg2 nyer impian..
yg akue nie asyk bwat lwk..
abis satu lab 2 gelak..
hehehe...
n demonstrator 2 gak pesan..
"lau nak crik psngan crik awl2"
"coz dak engineering t ble dah keje ssh nak crik"
"sbb xder life"
akue plak kene ckp plg last skali...
akue pown ckp la..
"my dream is very simple"

"i want to have a job that has a pendapatan yang halal"
hehe...aku men ckp je...abis 2 english akue bkan power pown..
"this is bcoz i want to take care of my parents n my ex..."
"eh clap bkan ex...my future wife"

hik3...
ermm..
nak dkaterkan kat cni..
pd mse dpan akue nak pekerjaan yg boleh mnyare aku nye kuarga..
n mmpunyai idop yg diredahi Allah..
n mmpunyai psngan idop yg mmg seswai tok akue..
(dah dpt n akue arap akn kekal hubungan ktorg)..
hee...

August 19, 2009

selesai cabaran pertamer...

0 comments
fuhh.....
arinie aku rse lega ckit...
sbb td akue abis pekse chem...
pergh pecah kpale siott jwb td..
nseb bek la kue bleh jwb td...
bleh jwb je...x tau la btol ke x kan...
tp skang kpale akue dibebani ngan prob len plak..
assgnmnt dah la ngah mlambak nieyh...
mggu dpan plak dah pekse dah...
nseb bek la dah pose mggu dpan..
kurng ckit la godaan setan...
hehe...
nak wat cmner kan...
cbrn akue kat utp nieyh..
sbr je la kan...

satu ari yg indah...

4 comments
fuhhh...
tensen2...
arinie akue tensen je...
asyk stdy jerk...
tibe2 anset akue berbunyik...
degedegengen...duk4....
(ringtone lagu silkhannaz)

moga : hello...
mucher: weyh nate...nok tubik g make luar dok??...lapa nieh..
moga : ak bru nak ajk ko g mkn..bgos
ko ajk akue dlu...
mucher: nati kol lape aku maghi blik mu..
moga : ok...cantekk...


akue ngah lpak ag kat blik ngah ym ngan mm
br akue..
tbe2 mucher ngan bibo smpy...

c mucher berkate
"weyh nate berok bakpo tok siak ag"
"mu nak mapuh ko"
ak pown bergegas ke bilik air dgn mmbawa alat mndi...
selesai mndi..akue trus pki sluar ngan sweater...
then trus g kuar ngan c bibo,mucher n rocker...
ktorg g nek bumblebee(satria kuning bibo
)
vrooommm3...

smpy kat food court je akue trus duduk kat satu meja...
"erm kak bg sye abc spesel ea"

pastu akk 2 bwat muke slambe brkate
"dik abc spesel xder sbb ais krim xder"
ouh..aty ku trase pilu mmndngkan xder abc spesel..
dgn aty yg ancur..
"erm xpe la kak..bg sye teh o ais laici je la..."
"makan nasi paprik daging ea"

pastu akue pown bual ngan mamat2 yg x bper ensem nie...
bual psl pekse la,psl awek bibo la,awek mucher(ehem3) n mcm2 ag la...
pastu aku nyer mknn pown smpy..

mknn dyorg sblom 2 dah smpy dlu dah...
aku pon mlantak la smpy abis...
then dah abis 2 akue g la byr...
"sye mkn nasi paprik ngan teh o ais laicie ekh.."
"rm 6.20 ye"kate minah kaunter yg x bper cun 2..
lpas byr akue trus g kdai nak bli air kaktus...
rm 12 inggt je 12 botol..
then pastu akue trus blek ke utp...
mcm 2 la cter akue...

August 18, 2009

kenanganku...

0 comments
(true story from me)
hyep guys...
arinie cuace x bpe bek..
ujan tron dgn lebatnyer..
cuace mcm nieyh buat aku rse sumthin...
dlm pd akue epy ary2...
tp pd arinie akue rse len ckit...
akue arinie rse sebak ckit..
coz akue tringat kpd seseorg...
seseorg yg pnah jdk owg yg trpntng kat aty akue...
sahabat akue...
yg pnah jdk tmpat akue mgadue mslh..
berkongsi suke dan duke...
aku sgguh rndukan dye...
hngge ke ari ini...
akue pggl dye mat..
dye mmg rapat gler ngan akue...
dyelah yg jdk tmpat akue bergelak tawe...
ermm akue dlu lau g mner2 msti pegi ngan dye...
owg dah igt ktorg nie adk-bradik dah..
pegi mnd parit sme2...
pegi cc men cs sme2...
lau nak g mner2 je msti mat pggl akue...
namun pd satu ari 2 aku msih igt ag...
dye kater..
"daus lau akue g dlu nnt akue nak ko slalu igt kat akue...."
"ko lah sahabat akue daus..."

akue x tau npe dye ckp cmtu..
yela aku msih kcik ag mse 2 kan...
tp ad hikmah d sbalik ape yg dye ckp 2...
sbulan pastu...
mse 2 akue bwu darjah 5
dye pergi mngglkan dunie bwat slamenyer...
dye mnggl dlm satu accdnt..
mse 2 dye bwk moto sowg2 nak g umah mmbr dye..
mse 2 mlm..
kbtulan dye x prasan lampu blakang moto dye x idop...
kete lnggr dye dr blakang...
dyemnggl mse kat ospital...
akue igt ag mse nak kbumikn dye..
aku tgk muke mat..
akue tnung jasad dye...
dlm aty akue..
"mat smpy aty ko tgglkan aku mat....smpy aty ko.."
"npe ko tgglkn akue mat???"

pd ketike akue mngalirkan air mate..
coz x thn lihat kawan rapat akue...
tgglkn akue...
hnye kenangn yg dtgglkan mat tok akue...
akue mmg x thn..
aku sdey...
aty aku sebak igtkn dye...
akue smpn memori dah sekian lme...
hnye bpe2 owg je tau psl memori aku nie...
taun nie dah 6 taun mat tgglkan akue...
mat..
ko lah shbt akue mat..
aku akn sentiase igt kat ko..
akue akn slalu doakan ko...
aminn...
(akue x dpt post gamba dye coz akue xder gamba dye)

chemistry vs physics vs calculus.....

0 comments
Arghhh...
akue tensen nieyh...
sume gare2 stdy la nieyh..
byk ag lom bce...
ari rabu dah test chem..
erm ntah bleh jwb ke x akue nieyh...
mggu dpan plak ade pekse clculus ngan physic...
pergh gler sial akue cmnie...
dah la mggu dpan ade drama presentation...
lagi r akue tensen...
xper2..
sabo moga..sabo
nak wat cmner...
waktu ni la kene seksa ckit lau nak brjaye..
lau x nak wat cmner....
erm aku akn brushe to bjayer...
wish me luck k....

August 17, 2009

kartun kegemaranku...

0 comments
hyep...
kat cni akue nak cter psl akue nyer kartun kegemaran...
iaitu happy tree friends..
perghh cter dye lawak gle..
katun dye pon comey2 blake..
aku plg suke giggles..
mmg comel nak mmpos..
ermm tp katun nieyh x pnah msuk tb..
nak tau knaper???
haa kowg tgk la sndiri katun nieyh kat bwh..
dye ad byk cter..
akue ske download katun nieyh kat you tube..
mmg masyuk laa...
video

tedy bear...

0 comments

ermmm comey x tedy bear nieyh..
hehe..
nme dye momo...
awek aku yg bg nme 2...
nieyh aku bli 4 someone very special..
nak tau sper??
crik r sndiri..
ne leh gtaw..
hek3..
aku bg sbb ad r...
ne leh gtaw..
owg yg trime tedy bear nie..
luv u so much...hee..

diriku sbnrnyer....

0 comments


akue nak cter psl diri akue sbnrnyer...
aku ni sbnrnye ad secret beso nak gtaw kat korg..
akue nie pnyelamat dunie...
akue slalu slamatkn owg2 yg dlm ksusahn..
cam owg ngah tdo x leh bgon,owg xder lighter,owg nak pnjm lptop..
n mcm2 ag la..
ermm..
akue nie pown ad nme gak..
owg lau pggl nme akue je..
akue dtg tolong dyrong..
akue pown ad suit baju aku sndiri..
hand made beb...
hehe..
baju 2 murah je..
bli kat pasar mlm...
owg lau pggl akue...
akue akn dtg...
nme akue ialah...

-M.O.G.A-

August 16, 2009

mmbr akue...(part 3)

0 comments
(dye sbelah kiri akue 2)
ok skang akue nak cter psl mmbr rpt akue..
ermmm nme dye iqmal a.k.a pabear..
dye ni mmg kmceng ngan akue..
hehe..
dye nie dlu ad skandal ngan farhana(refer mmbr aku part 1)
hehe...
ktorg dlu pegi mnceng sme2..
aku slalu lpak geraoi bpk dye..
coz slalu dpt mkn free..
hehehe..
erm dye skang stdy kat kolej tek timur..
erm dye nak g poland amek medic..
dye mmg bek gle..
dak nye ok la..
bleh lyn la..
hek3...

mmbr akue...(part 2)

0 comments
haaa...
skang akue nak cter psl ak nyer mmbr lg sowg....
nme dye khalis...(yg kene suap 2 la dye)
dye nie aku nyer mmbr mse skola sains dlu..
haa...
dye nie skang blaja kat ALAM terengganu..
ermm bdak nyer bek je...
mmg kamceng ngan..
lau pepehal msti cntct ak..
ktorg mmg bek dr form 3 ag...
tp xkang dah kene bpsah..
sdey sioot(cewwahh)
hehe...
ok r..
pasni akue cter owg len plak k..

ak nyer mmbr..(part 1)

0 comments
Ermm akue nie rmy mmbr...
laki ke pompuan..
sume ad..
so akue arinie nak cter psl sowg mmbr ak...
ermm pompuan la..
erm nme dye farhana... (nie r dak nyer)
owg pggl dye han..
dye nie dah jdk mmbr kmceng akue since skola ag..
lau ad pape je msti dye crik akue...
cam ank ngan bpk plak..
hehe..
dak dye bek je...
akue ske lyn dye..(mmbr k jgn pkir len plak akue dah ad awek dah)..
hehe...
ermm dye nie muar..
dlu lau bhsan2 je ak slalu kuar ngan dye..
aku igt ag dye blanje akue no x upax akue(hehe kantoi)
ermmm ble la akue nak nak blanje dye..
skang dye stdy kat mtrx negri smbilan..
so jrg r akue jmpe dye..
ermm xper2..
t ryer akue jmpe la...
hehe..
okok..
next time akue nak cter psl mmbr akue yg len plak..
huhuh...

Dmam or Dilemma

0 comments
assalamualaikum..
errmmm..accchhhhoooo...
fuhh...akue ngah selsema nieyh..
hehe...skang nie akue nak cter psl akue kene dmm mse 2..
perghh smggu kene 2...
trus x bleh bgon..
doktor ckp akue kene kuarantin kat umah..
tpakse la akue duk kat umah smggu..
ermm..pas blek je trus kene stdy kat utp..
perghh mmg gler babi r...
akue ngah sket2 trus blajo...
xpe r..
akue kenekn kuat smangat akue..
tok mneruskan perjuangan ini..
cewwaahhh x menahan ayt(ayt spe la nieyh)..
hehe..
erm ok la..
akue pown x be chat nie...
see u guys next time...

roomate akue

0 comments

kat utp nieyh aku duk satu bilik ngan dak sains johor..
nme dye rocker...nme btol haekal...
erm dye nie duk kat kluang...
dye dlu skola men keb agame segamat..
ermmm dye nie x ensem...
pastu bajet lbih..
heheh..
xde r
dye nie ok..
alim gak..
erm akue pon x tau nak ckp pe...
ermmm lau nak cntct dye..
cntct dlu akue k...

muar ma hometown....

0 comments
haaa kali nieyh akue nak cter psl muar..
tmpat ak lahir..
erm kat cni tmpat akue bmen..
akue mndptkan ilmu n tmpat akue mule2 knal dunier...
ermm muar nie mmg besa...
skang nie pown muar dah pecah jdk due daerah...
muar n ledang...
n sbtolnyer skang ak dah duk kat daerah ledang..
umah akue dkat je sek sains muar...
pdg sek sains muar 2 la tmpat akue men rgby ptg2 mse cuti spm dlu..
n kat dpan sek sains muar 2 la akue slalu lpak ngan geng2 ak..
tgk bola sme...
fuhh mmg bez mse...
xde la nak pkir psl chem,clculus n physic..
hehe..
erm...kat muar nie ad satu tmpat yg akue slalu g...
GUNUNG LEDANG..hehe
akue lau mmbr dr tmpat len ak lah jdk mastermind n tourist guide...
bwk dyorg jln2 kat muar 2..
hehe
bez tol mse 2...
ak ni nak kirekan mmg x nak tgglkn muar..
tpdsbbkan akue dah besa akue kene la crik pngalaman kat tmpat owg..
so here i am...
in utp,perak..
ak pown x sngke akue dpt kat cnie...
coz mule2 akue igt nak msuk mtrx dlu...
tp dah dpt kat cnie kan...
so juz go on je la...
agpown kat cnie ak ad sdare...
ak nye mok su n pok su ak tggl dkat2 ngan utp nieyh..
so snang la..
hehe...
ermm ape ag akue nak cter psl muar ea...
haaa akue slalu lpak kat tg mas...
hehe n akue slalu g kat tg ketapang...
kat ctu byk monyet...
kat muar nieyh ad byk spesel nye...
slh satu nye mee bandung..
tp akue x ske mkn mee bandung..
hehe
n satu ag ialah sarapan kat cni ialah sate..
yeah sate...
fuhh pg2 pas jogging trus mkn sate...
mmg syok..
hehehe
tp akue jrg sgt sarapan sate..
coz akue bgon kat umah pon dah lunch dah..
heheh...

pose....

0 comments
ermmm
x lme ag dah nak pose dah...
so akue kene la control diri akue...
control mate,tlinge,aty,n mulut..
hihi...
so kene la wat ibadat byk2...
kpd rkn2 yg x byr ag pose 2...
byr la yerk...
t x smpt plak..
x psl2 kene tuntut kat akhirat t...
ak x taw..
huhu...

PeksE....

0 comments
waaaaa....
ak mggu dpan dah pekse dah...
tp byk ag akue blom bce...
chem dah la ssh gler babi...
bab 4,5,6..
perghhh byk 2 nak bcer...
ari rabu dah pekse dah...
clculus lg..
assgment clculus mlambak..
satu pown ak blom bwat nieyh...
ermmm cmner nie eak...
xper2...
lpak je...
idop ni msti cool..
tp lau cool sgt pown ssh gak ekh...
huhu..
xpe ak tau nak settlekn...
lau ad cdngan pape gtaw la aku yerk...

Derma Surau SMSJ

0 comments
DERMA SURAU AL IKHSAN SMSJ

Jumlah terkumpul pada 10 Ogos 2009 = RM 45,555.67
  • Ahli SAJOHA = 44,370.00
  • Hamba Allah = -
  • Hibah = RM 13.17
  • Individu = RM -
  • Pelajar SMSJ = RM -
  • PIBG SMSJ = RM -
  • Pihak Kerajaan = RM -
  • Syarikat-syarikat = RM -
  • Bayaran Bank = (RM7.50)
Jumlah yang diperlukan = RM500,000.

Baki yang perlu dikumpul = RM 454,444.33

http://dermasurausmsj.blogspot.com/

no woman no cry...

1 comments
hehehehehehe

awek akue..

3 comments
skang akue nak cter psl awek plak..
hehe..
ni isu sensitif nieyh..
bleh cter ckit jerk..
ermm awek ak ni dak pompuan...
duk kat johor..
daerah mner 2 ak x leh gtaw larr...
t mmpus kecoh plak..
dye ni sme umo ngan ak..
blaja kat slh satu ipta kat malaysia ni tp nak g ovrc 2 taun ag..
ermm dye ni a little bit childish..
but byk bende yg aku ske psl dye..
psl ckap caring n childish dye 2..
hehe..
erm nak cter byk2 pown x leh..
t kene kutok plak ak..
almaklumlah..
ak nie x ske kapel2 nie mse skola dlu(uhukzz)...

team futsal....

0 comments
ak skang kat utp nieyh dah ad team futsal sndiri beb...
hehe..
team ak sume ad 8 owg...
manager ktorg la plg bgos kat utp nieyh..
nme dye halim..(sowi halim nme ko nek..hehe)
bru2 nie ktorg msuk utp futsal fever..
ermm tp nmpknye taun nieyh xder rezki..
grouping pon x pas..
tp xpe...
at least ktorg dpt pngalaman..
ye r bru frst time msuk kan..
team sumer power2..
tp yg bez nye ak dpt no x pax free..
hihi suke nyer akue..
hehe...
ermm..
pasnie ak akn pastikan team akue akn jdk team terkuat utp..
hehehe...
dari kiri(berdiri):hafiz,ayub,fikri,akue,mucher
dari kiri (duduk):bibo,ijam

hobi akUe....

0 comments
(bpk akue mnceng dpt udang kat sg serom..fuhh mmg syok mncneg udang beb)
errmmm..
right now i wanna talk bout ma hobby...
hobi akue ad byk..
tp yg plg akue ske ialah mmncenng..
lau dlu ak ske ikot bpk ak g mnceng udang..
nek bot...fuhhh bez wooo..
nkmat beb mnceng nie..
sbnrnye mncneg nie mgajar ak tok jdk sowg yg bsbr..
ak byk bsbr dlm dunie nie..
kter kene jdk cool...
wlupon owg ske kenekn kter..
kter msti lpak je..
ermm...kat utp nieyh ak x smpat nak g mnceng..
nnt r tgk ble2 ak smpat ak pegi la..
ermm smlm mmbr ak nik ngan mail g mnceng..
dpt ikan guan beso gler sioot..
ak tg geram jerk...
xper2..
mail ko juara skang..
t ak nak mnceng gak..
tp kat utp nieyh kene snyap2 jerk..
t kene tngkp..
hehehe...
xde r..
sje jerk..
2 la..
kat utp nieyh kter kene crik satu hobi..
lau x mmg ko asyk stdy je la smpy mmpos..
mmg sket kpale woo..
ak pown x leh thn cmtu..
tp nak wat cmner...
nie la life kat u nie..
kene pndy bdikari n crik bende tok enjoy..
lau cam kat kl len la...
byk tmpt nak g..
kat cni xder..
mmg kene pndy2 la
hehe..(aktiviti keluarge akue mse kat perak..dkat je ngan utp..heheh..)

MotoKuE...

0 comments
moto aku....
hehehe...
ak skang dah ad moto dah...
skang ak ngah kumpul dwet tok tkar sport rim moto ak...
ak nyer moto bese je..
moto wave 100
hehe
ak ugt mse 2 nak bli lc 135..
tp dssbkan dwet nak bli laptop skali..
tpakse la ak mlpekan hasrat ak..
huhuhu...
xpe la..
ad moto 2 pown snang ckit idop ak..
nak g sne ke mari snang..
nak angkut btino pon sonang..
keh3..
jgn mrh..
wakakakaka...
wave ak warne biru..
nak amek warne itam x lawa plak..
cam gampang..
xper2..
t akue igt nak tkar cover set moto2 la..
tgk la ble2 t...

(moto akue yg berwarne biru)

ma` Family

0 comments
Skang ak nak cter psl family ak...
ak mmg rndu gler kat mak n ayh akue kat muar johor...
rse cam slalu je nak blek...
tp ape kan daye,,
erm mak n ayh ak keje ckgu,,
mak ak ckgu kat sek ren parit bunga,,
ayh ak plak pegawai tek pend. kat sek keb bukit gambir,,
ermm ayh ak skang dah 53 taun n mak ak plak 52...
ermmm akk plak skang dah keje kat kl..
dye skang keje kat bank islam..
tp jawatan dye ak x tau..
erm dye pon kawen ngan owg kl..
dyorag skang duk kat umah sme ngan pok su n mok su ak..
ermm ak ad 2 abg...
sowg abg dlu blaja kat utm amek marine engineering...
sowg lagi blaja kat uthm amek electrical..
due2 dah abis blaja tp x keje2 ag smpy skang...
ntah ble dyorg nak kje ak pown x tau..
ak cian tgk mak..
rsau je psl abg2 ak tue...
tpdyorg buat dont know je..
ermmm xper la..
bio la dyorg...
ak tggl kat muar...
haa spe yg duk muar 2 lau nak cntct ak cntct la yerkk..
ne tau kter leh lpak sme2 kan..
hehehe..
erm ak mmg rndu nak blek muar..
kat ctu la tmpat ak mmbsr...
mmg sdey gak la ble tbe2 ak dsuruh mngglkan kambpung halaman..
cewwwaaahhh..
ermm rsenyer 2 jer kot ak nak cter...
erm nnt ble2 ak cter plak psl muar nye tmpat...
muar mmg byk tmpat mnarik..
k bye...













(Ni Mse Akk Aku Nak Kawen N Anniversary Mak n Ayh Aku Kawen)

eXperiment 5...

0 comments
haa... nie ak ad satu cter tok mmbr experiment 5...
ketua batch korg yg trcinte sdang mmbngunkan laman web tok batch kter...
so korng slalu2 la tgk laman web nie...

Http://experiment5.com/blog

nie msih lg dlm construction...
tp juz tok korg tau ttg mmbr2 kter skang..
mcm mne dyorg,pekabo n mcm2 lagi la...
alaaaa korg sume kan dah bese gune blog kan..
xkan x tau plak...
bohong r...
nate burittt muuu...
hehe...
so kpd bdak2 batch experiment 5 2008...
sile lah layari laman web ni tok mngetahui info2 ttg batch kter...
experiment 5 toward success...
ehem3...

Sekolah Menengah Sains Johor

1 comments

Dlu ak skola kat kluang...
nme skola 2 Sek Men Sains Johor...
skola kat ctu mmg bez...
ak mmg rndu kat skola 2...
byk kenangan pahit dan manis kat ctu...
kat ctu gak la ak tau nak bdikari....(wlupon mse form 1 dlu ske nanges..heheh)
ermmm ckgu kat ctu sume bez2 lg2 mse ak form 5..
sume ckgu sportng gler...
dlu mse form ak klas 5 sains 3...
klas sukan n sume laki plak 2...
kelas paling havoc kat skola 2...
(Ni La Dak2 Klas ak Dlu Mse ak Form4)
slalu jdk klas wanted...
tp klas 2gak la slalu mng klas trcntek tiap2 bulan...
nie sume sbb ckgu klas yg mmg bez n hebat...
heehe...
ermm...ak kat skola dlu ble kater aktif gak la..
ak dlu men rugby mse kat skola...
mse form 5 ak dpt g men rugby wakil johor kat kelantan..
mmg syokkk....
yela bkan snang nak dpt g mssm..
mse 2 la nak dpt pngalaman baru...
perghhh mmg ak ske waktu skola dlu...
lau la dpt ak blek waktu skola dlu ak xkn sia-siakn waktu tok enjoy abis2...
waktu skola dlu...
tp mse skola dlu..
nak aje cpat abes skola...
ak x phm tol..
tp 2 la manusie...
bende yg dlpas bru nak dkenang..
bengong btol....
mse spm la time plg bes..
coz time 2 la ktorg bebas gle...
nak wat ske aty pon bleh...
hehehe..
mcm2 la dak2 nie wat..
ak x leh nak ckp..
kang kene banned ak nyer blog ngan dak nieyh plak...
hehehehe
ok r..
t lau ad mse ag ak cter psl ak nyer mmbr n ak nyer ckgu plak..
waktu skola is da bez....

utp...

0 comments



alhamdulillah...
ak skang brade di utp..
amek kos petroleum engineering...
n skang ak dh kene bejauhan la ngan ak nyer family..
perghh sdey sioottt..
tp xpe la...
demi keluargaak tpakse la bekorban..
erm duk kat utp nie bez gak la wlupon jauh dari bando..
tp nak stdy pown rse relax ckit r...
heee..
ak rse skang pown ak dah kene idop bdikari cam owg beso...
wlupon ak nie dah bese duk skola asrama mse kat sains johor dlu...
ermmmm....so now i will try ma bez 4 ma success...
tq 2 all that support me...
luv u all..

YahOOO!!!!!

0 comments
Yeay2....
Akhirnye ak Bjayer gak nak wat blog nie...
wlupon xde mse sgt kan...
tp ak akn cube sdaye upaye tok update slalu
hehehehe....
kpd rakan2 MOGA dah maju eks skang
so arap trus mnyokong moga dari blakang k
ak ttp sayang kamuuuuu...
:p