October 27, 2009

EkspIDIsI BErjALAN-JaLan

Pada ari ahd yg lalu,,
ketika aku sedang nyenyak diulit mmpi,,
tibe2 deringan telefon aku berbunyik,,
"hello,moga..weyh dah bgon blom.."
"kate nak g teluk batik..bgon2.."
ayub telefon aku mse 2,,
aku dgn pantas nye bangkit,,
trus aku jerit kat fik yg mse tu tdo kat katil aku,,
weyh fik bgon2..nak g teluk batik nie..
hehehe,,itulah introduction nye ttg aktiviti aku ari ahd lalu,,
aku ngan mmbr2 aku sume mmbuat plan tok pergi ke teluk batik,,
sume skali ade 15 org,,
nek 3 keter n 3 moto,,
ktorg bertolak dlm lbey kurang kol 10 dr utp,,
n yg jdk rider nye cume 3 org,,
iaitu aku(pky moto YAMAHA FZ 150),,
ayub(pky moto YAMAHA 125z),,
n fikri(pky moto YAMAHA LC 135),,
yg len sume nek keter,,
perjlanan mngambil mse lbey kurang 40 minit dari utp,,
--ktorg mse bwu smpy teluk batik--

aku smpy kat teluk batik 2 dlm lbey kurang kol 11,,
tempat dye mmg lawa,,
lau nak dbandingkan dlu mse aku g mse skola rndah,,
byk yg dah berubah,,
pantai dye dah bersih,,
pemandangan yg memukau jiwa,,
cewwahh,,
hehe,,

--pemandangan di teluk batik--

aku n geng aku pown terus la dgn aktiviti ktorang,,
MANDIIII!!!!!
hee,,
mmg syok mandi pantai,,
dah lme kan x mandi pantai,,
dlu skola rndah rajin la,,
skang g ngan mmbr2 je,,
hee,,
aku ngan mmbr aku pown smpat la nek BANANA BOAT,,
first time nek tu,,
mmg bez,,
siap buat aksi2 ngeri ag tu,,
ayub duk belakang siap aksi superman,,
dah mmg mcm mat rempit plak,,

--sebelom nek BANANA BOAT--


ktorg smpat la nek due kali,,
yg kali kedua tu diblanje oleh amir(thank you AMIR)..
pastu ktorang men2 la bola dlm air,,
perghh..mmg pnat..
tp bez la,,
gelak2 ngan mmbr,,
mmg syok skali,,
--bermain bola tampar air--

--mat2 bina badan--


--hehehehehe---


pas dah abis aktivit tu,,
ktorang trus bersiap tok balik,,
sbb dak2 nie ad yg ad kelas ptg,,
so kene la blek,,
tp aku x blek ag,,
aku,ayub n fikri(dak2 rider) sume g lumut jln2 dlu,,
syok gak la jln2 kat ctu,,
ade pemandangan yg indah,,



--aku n fikri--

--pemandangan d lumut--


--bentuk mcm sebuah kapal d lumut--

--aku dan ayub di tmpat waterfront--

lpas aku g jln2 kat lumut aku trus kan perjalanan blek ke utp,,
aku arap2 dpt ag pegike tempat cmtu suatu ari nnt,,
insya Allah..







0 comments: