October 19, 2009

PeSanaN...

Ayah aku pnah berpesan kat aku..
kat dalam dunie nie jgn terjebak ngan 3 bende..
sbb bende nie akan menghancurkan kter...
bende itu ialah DUIT;ARAK DAN JUDI;PEREMPUAN..
DUIT dalam konteks yg ayah aku tekankan bukannye duit yg kter pky ari2 tu..
tp DUIT RASUAH..
kter lihat skang bper yg mkn rasuah..
aku pnah trdgr satu cter..
seorg CEO di satu syarikat yg bleh dikatekan terkenal..
jatuh muflis dssbkan rasuah..
rasuah nie hnye akn memudaratkan diri..
kter x de hak ke atas duit itu..
apabila duit 2 dah jdk darah daging kter..
ssh..
jgn smpy nnt kat akhirat akn dituntut bnde ini..
yg keduanye ialah ARAK DAN JUDI..
yg ini mmg la teruk lau diamalkan..
Setitis arak lau dah jdk darah dging kter..
x diterime tok masuk syurga ok..
n yg terkhirnyer PEREMPUAN..
dlm konteks nie PEREMPUAN nie ..
lau kter nie memainkan perempuann
kter akn lihat akibatnyer..
perempuan bleh menaikkan kter..
dan jugak menjatuhkan kter..
kter lihat..
bpe rmy pemimpin yg jatuh akibat perempuan..
dan bper rmy yg bangkit kerana permpuan..
di sini aku nak menegaskan bahawa..
kter jgn lah bermain dgn aty seorang perempuan...
so pkir-pkirkan lah..
aku juz nak berkongsi ape yg aku tau dgn korg ok..
ok caloss...

2 comments:

Mamek Eaturmusicx said...

3 bende ke 4 bende? duit, arak, judi & perempuan?

moga said...

3 bende kerana arak dan judi tergolong dlm satu kategori,,dose yg besar..