October 31, 2009

Ibu N Ayah...

Ari sabtu pown tibe..
aduh buhsannye..
akunyer mmbr rmy plak xder..
ade yg g ipoh,,
ade yg g kl,,
ade yg balik,,
yg tggl cume aku sowg je kat bilik nie..
rocker(bkan nme sebenar) plak xder,,
aduh buhsan gler,,
nak kuar mls,,
men jela laptop nie,,
ni sje je aku publish post nie,,
sbb kebuhsanan mlande,,
tibe2 aku terpikir,,
mcm mne la kalau seseorang itu,,
idop keseorangan,,
msti mereka ini kesunyian,tiade tmpat bergantung,,
nak mengadu mslh pown x tau kat mner,,
aku bg contoh,,
kter slalu tgk cter2 melayu kat tb,,
ade ank2 yg sggup anta mak bpk dyorg kat umah org2 tua,,
mereka2 nie x pkir ke ttg mak bpk,,
yg slame nie besokan dyorg,,
ish3..
aku pnah terdgr,,
bagaimana seorg ank nie,,
sggup anta mak dye kat umah org tua,,
n mse 2 mse rye,,
tp rye bile 2 aku x taw,,
ank dye suh mak dye nie kemas baju,,
mak dye igtkan ank dye nak bwk ryer kat kg isteri dye,,
tp sangkaan si emak meleset skali,,
ank dye trus anta mak dye kat umah org tue,,
mak dye sggup berlari merayu kat ank dye,,
ank dye buat bodo trus masuk keter n blah dari ctu,,
sggup korg sumer bwat cmtu kat mak korg????
tgk maksndiri dtggalkan keseorangan..
aku x sggup tgk mak n bpk aku jdk cmtu..
ak dah berjanji pd diri aku,,
lpas aku ade keje yg buleh sare idop aku,,
idop aku pown dah stabil,,
aku akn jge dyorg,,
biarlah aku nie x kawen n keseorangan,,
aku akan jge dyorg,,
kter kene berbakti pd dyorg,,
jgn la dyorg je kene jge kter,,
btol x??
xkan la umoh dah nak cecah 30-an,,
tp stil nak arapkan mak mskkan tok korang,,
nak basuh baju korg,,
msih lg mntak duit mak bpk,,
x malu ke hah??!!!!
come on la man,,
umur kte mkin lame mkin tue,,
lau nak arap mak bpk kter je,,
smpy bile????
xkan dah kawen pown nak duduk bwh ketiak mak bpk ag,,
bg korang2 yg bce blog aku nie,,
n trase diri 2,,
tgk balik muke korang kat cermin 2,,
then pkir,,
ape yg korang bleh bwat tok mak bapak korang,,
aku di sini hnye nak mengingatkan,,
sbb kdg kala aku sdey,,
aku sndiri pnah ade pngalamn,,
pnah satu ketika dlu,,
aku bertemu dgn seorang pak cik nie,,
aku sndiri pown x knal dye,,
dye tnyer pd aku,,
sama ada aku nie ade mak n ayh ag ke x...
aku ckp ade..
pastu dye ckp,,
jge lah mak n ayh bek2,,
jgn jdk mcm pak cik nie,,
derhaka pd mak ayh,,
tgk skang dye jdk ape,,
dye skang keje kutip kotak kat tepi2 jalan,,
tok sare idop dye,,
n mse kter n mak bpk kter ade kat dunie ni la,,
kter nak kene jge dyorang,,
slalu2 la msg ke,tepon ke xpon YM ngan dyorang,,
tnyer kaba,,
sper kter lau mak bpk kter nie xder,,
lau mak bpk aku xder,,
aku xkan ade kat UTP nie,,
aku xkan msuk SMSJ,,
so igt2 lah,,
aku tau sume orang dah bleh berpikir,,
alangkah bdak darjah satu pown,,
tau nak syg mak bpk kter,,
npe dah besa2 nie kasih syg tu nak ilang plak..
btol x??
so itu je aku nak ckp,,
sume ade otak kan..
so korang pkirlah sndiri,,
salam,,

0 comments: