November 18, 2009

. : Luahan Hati Seorang Anak : .



Mak kata
Jangan main hujan
Aku degil
Keluar rumah senyap-senyap
Pergi Main Hujan
Bila sakit mak yang jaga
Mak sabar

Mak kata
Bila sakit makan ubat
Aku degil
Tak nak makan ubat
Aku Ludah balik
Mak Sabar

Mak kata
Jangan balik lambat
Aku degil
Balik lewat malam
Tak nak dengar cakap Mak
Mak sabar

Mak Kata
Belajar sungguh-sungguh
Aku degil
Dekat sekolah aku banyak main
Gaduh sana gaduh sini
Mak sabar

Mak Kata
Solat jangan tinggal
Aku degil
Tak nak buat
Pergi buat kerja-kerja bodoh
Mak sabar

Tapi
Bila Mak dah tak ada
Aku menangis
Hati aku rindu pada Mak
Rindu nak cium tangan Mak
Nak peluk Mak
Nak jadi anak yang baik

Tapi
Kenapa dulu aku tak hormat Mak
Selalu lawan cakap Mak
Tak nak dengar cakap Mak
Tak buat apa yang Mak suruh
Tetap Mak sabar

Tapi
Semua itu dah terlambat
Mak dah tak ada
Aku rindu pada Mak
Hati aku meronta
Bila Mak dah tak ada
Aku rasa berdosa
Pada Mak

MAK...MAAFKAN AKU....
p/s:Hormatilah mak kter selagi mereka masih ade lagi..
Sesungguhnya syurga kita di bawah tapak kaki mak kita...


0 comments: