August 23, 2009

my parents...

assalamualaikum..
hye brade2 n sister2...
aku nak mgucapkan slamat bulan ramadhan kpd sumer..
erm arinie mrupekan ari pertame puase..
-aku kat bilik aku ngah bukak pose nasik goreng kg+air cincau
aku jgak arinie berbuke puase sowg..
mmbuatkan akue terkenangkan mak n ayh aku kat umah...
slalu nyer first rmadhan akue akn bukak puase dgn dyorg..
taun nieyh akue rse pilu gak la x dpt nak buke ngan parents aku..
rndu gler kat mak ngan ayh..sob3...
erm so arinie aku nak cter psl org yg plg aku syg kat dunie nieyh...
iaitu mak ngan ayh akue...
mak akue sowg bek aty n pndy msk...
sume sifat keibuan ade pd mak aku..
mak akue ckgu kat sek keb parit bunga muar..
mak akue nie seorg yg pnybr...
dye x ske mrh2...
ayh akue plak sowg yg tegas...
dye ngan ank2 dye mmg tegas dlm sumer pkare..
tp bpk akue gak ske bwat lwk ngan ank2 dye...
tp dlm dye cmtu..
dye ske bg nasehat kat ank2 dye..
mcm2 dye bg nasehat kat akue..
aku akn ikot sgale nasehat yg bpk aku bg..
ermm akue rndu sgt2 kat dyorg...
duk bjauhan dr dyorg bwat aku sentiase tpikir kat dyorg..
chat ke mak ayh aku...ape kabar dyorg..ok ke x...
emm..aku rse sebak ble dah lme x jmpe ngan dyorg..
n lau jmpe pon skali skale je...
yg hnyer aku bleh bwat pon slalu tepon dyorg...
nasehat akue..
apabile ad pluang brsme ngan dyorg..
manfaatkan la sbaik mngkn..
n jgn la sketkan aty dyorg...
mak n ayh kte cume ad satu je kat dunie nieyh...
slagi dyorg ader nilah kiter kene epykan dyorg slalu...
coz sbb dyorglah..kter brade kat dunie nieyh..
dyorg la yg mgajar kter erti idop d dunie ini..
tnper dyorg..kter x kan dpt nak msuk u..nak g stdy kat oversea ke..
so brsempena ngan blan pose nieyh..
akue arap kpd sume rkn2 aku supaya mntak maap n ampun kpd ibu bpe kiter..
wlupown kter brade di KL,PERAK,JOHOR or d mne2 skalipown..
mngkn dgn satu call itu bleh bwatkan aty dyorg epy..
jgnlah sygkan kedit 2 smpy xnk call mak ayh kter..
xbek cmtu..
n mngkn kter kate x bwat slh pape pon ngan dyorg..
tp aty dyorg spe yg tau..
hnyer Allah yg tau...
mngkn dye ad trase ngan kter...
akue pown berhrp aku akn menjadi owg yg brgne pd mse dpan..
coz aku nak mnyare kedua ibu bper aku..
akue akn jge dyorg mse dyorg tue...
coz dyorg la yg plg aku syg kat dunie nieyh..

-mak n ayh akue mse ulang tahun perkahwinan dyorg

0 comments: