September 06, 2009

TaNggUngjawab..

Fuhh...
Aku ARinie Tensen gler...
byk ag lom stdy nier...
mggu dpan aku dah final exam dah..
rse cam x nak stdy jerk..
lau bleh nak trus ade keje tok mnyare idop aku...
ade rumah tmpat tok aku tggal,ade kereta...
n ade isteri tok mengisi ruang di aty...
erm tp sume 2 xkan jdk lau aku x berusaha...
dan slain itu jgak aku ad tanggungjwab...
byk tnngungjwab yg perlu aku galas..
tanggungjwab kepada ALLAH yg plg penting,
kpd ibu bapa,kpd rakan,kpd pelajaran,kpd buah aty(hee...)
kpd negara..dang plg penting kpd diri sendiri..
sume itu penting..
setiap manusie d muke bumi ini mmpunyai tanggungjawab msing2..
so jalankan tnggungjwab kter dgn sbeknye...
dan jlnkn tnggungjwb dgn bersungguh-sungguh..
mari kter pkir sejenak ttg tnggungjwb kter pd ibu bape kter...
apekah tnggungjwb kter pd mereka..
adakah kter telah mnjdk anak yang bek...
tnggungjwb kpd rakan..
adkh kter mnjdk rakan yg bek dan dsnangi..
pkir2 kan lah..
aku d cnie hnyer dpt mengingatkan shaja..
kerana diri aku pown tidak la bek mner..
tp sbg manusie..
kter ad tnggungjwb tok mngingatkan sesama manusie..
so pkir2 kan dan selamat berAMAL...(X_x)

0 comments: