September 07, 2010

Puasa Dulu vs Puasa Kini..

aku rasa macam baru semalam aku tinggalkan sekolah..masih sgar semua kenangan aku pada sekolah aku..dulu dkat skolah asyik pkir nak abiskan skola cpat..tapi bila dah abis skola..rasa mcm nak pegi balik pada zaman skola tu.sumenye bez ttg skola..rakan2 yang mmg bez slalu..cikgu2 yang sporting..dlu kat skola,,sahur pukul 4.30 dah kene bangun dah pegi DSB pegi la makan..sume tggu ari jumaat sbb mse tu makan nasik goreng ngan ayam goreng..bile ptg je pegi bazar kat bandar kluang..kadang2 melencong g cc kejap ke..hehe..mcm2 bazar kluang jual..dlu mse kat skola buka kitorang dah siap ade tmpat duduk dah..sumenye dah disiapkan..so xyah la nak berebut kan..dlu duduk ikut meja..siap kene bawak cawan sndiri tu..dlu aku masih igt ag aku meja ngan aped,cudad,malik,kosong(sori la lau aku x mention yang laen..aku dah lupe ckit)..hehe..besenye kitorang akan beli makann kat bazar atau ade orang yang akan bagi makanan kat bdak2 ni especially malik..cewwaahh..hehehe..menu feberet?haha...nasik ayam la bole..air yang paling x sedap?air cendol dye..korang tgk air cendol dye mcm hampeh..bau pown ckup la..mmg x mnyelerakan..hoho..kitorang bese buka kat surau then solat maghrib n then baru g buka yang berat2 kat dewan makan..lepas tu g la kitorang ke surau al ehsan kat atas bukit nun tuk menunaikan solat isyak n terawih..kat skola buat 8 je...bese kol 9 15 dah abis..aku pnah la merasa beberapa kali jadik bilal terawih..hehe..lepas abis terawih kitorang balik kelas prep then ade la minum malam2 ckit..n mcm tu la kitaran hidup aku masa kat skola dlu..dlu masa form 4 n form 5 kitorang akan adekan satu sahur perdana tok merapatkn silaturahim batch kitorang..masa tu pakai dressing pelik2..aku igt lagi waktu form 4 aku pakai suar hawaii je tron makan..malik(ketua batch aku dlu,kini dan selamanya) pulak waktu form 5 pakai baju jawa..hoho..sbb tu kitorang nye batch masih lagi rapat smpy la skang..mmg aku bangga dgn batch aku..

Tp skang sume nye dah berubah..sumenye dah laen..skang ni xde lagi makan beramai-ramai dalam dewan makan..tade baling2 mercun dalam bilik sidai..tade lagi tgk rugby world cup ramai2 waktu bulan pose,,tade lagi kenangan pergi ke gelas besar,,makan byk2 waktu bulan pose..buat Super Saver pastu tepon awek sane sini masa bulan pose..sume tu dah jadik kenangan..n bila aku pkir2 kenangan tu,,aku jadik rindu pada sume tu..for 5 years kitorang buat sumthn,,msti bersama..x kira la baek ataupon jahat..aku rindukan sume tu..bila dah masuk u,,sume dah jadik laen,,sume nye independece,,sumenye sndiri..n pekara paling aku suke ialah jumpe rakan2 waktu skola dlu sbb dyorg yang slalu menceriakan hari aku..trima kasih pada malik n aiman yang dah berbakti pada batch kita dgn buat reunion tempoh hari..so to all my frens especially EXPERIMENT 5 dan bebudak kelas 5 s3 2008 yang hensem2 sekalian,,aku mngucapkan selamat berpuasa yang x smpy bper ari ni n selamat hari raya..manfaatkan la pose ni yer..bersama korang merupakan saat yang aku xkan lupakan sampai bila2..kepada rakan2 aku yang nak fly n yang dah fly xkire di mana jua korang berada,,hope korang truskan perjuangan korang kat sner...dan aku akan trus support batch kita..Insya Allah..

-thanx to all-

3 comments:

Muhammad Samsudian said...

selamat hari raya gak mmoga

moga said...

selamat hari raya mat...mesti sdey raya tmpat orang kan...T_T

Anonymous said...

selamat hari raya moga!