June 16, 2010

PULAU PANGKOR!!

Assalamualaikum semua,,dah lame rsenye aku x bercerita kat blog aku sndiri kan...sje menghilangkan diri...ntah mengapa sje nak ttup kjap blog aku...hehe..lepas beberapa mggu x berblogging,,rse rndu plak..itu yg bukak balik tu..skang ni aku ngah cuti smpy bulan tujuh..so nak bercerita serba sdkit pngalaman pergi jenjalan..destinasi kali ini:PULAU PANGKOR...hee..
Pulau pangkor terletak di negeri Perak Darul Ridzuan..snang utk pergi ke cni...Sbb aku pown belajar dkat2 ngan area ctu gak..hehe..Jika anda sume menaiki bus ke cni,,anda boleh turun d Perhentian Bas Lumut,,dan dr ctu anda boleh berjalan kaki atau mengambil teksi utk smpy ke jeti Lumut..Jika anda menaiki Kenderaan sndiri,,anda boleh keluar dr highway medan gopeng atau simpang pulai,,dan menuju ke arah Lumut..jaraknye lebih kurang 60 kilometer..


-keadaan di Jeti Lumut,,menarik bukan???-




-ayahku di depan pintu msuk jeti Lumut-


Dari situ,,anda perlu menaiki feri ke Pulau Pangkor..hargenye cume RM10 pergi-balik..boleh dianggap berpatutan...Menaiki feri mmg sgguh mnyeronokkan,,pemandangan yg indah smbil melihat keindahan alam mmg suatu pngalaman yg cukup mnyeronokkan..


-berada di atas feri-

-pemandangan di atas feri-



-pulau-pulau-



-pembangunan di sekitar LUMUT-



-my brade n my uncle-



-kapal US COAST GUARD di Perairan Malaysia-



-Pulau Pangkor-

setelah tiba di jeti Pulau Pangkor,,anda boleh menyewa van(ketika ini sume van sewa di situ diseragamkan dan berwarna merah jambu) utk ke destinasi yg dituju..byk lokasi2 yg menarik boleh dituju sama ada pergi ke Pantai Pasir Bogak ataupun Pantai Teluk Nipah...Ade bermacam aktiviti yg boleh disediakan,,antaranya bermain Jet Ski,,Banana Bot,berkayak,Snorkeling dan bermacam lagi..Ape yg boleh aku katakan,,pengalaman berada di Pulau Pankgor sgguh menyeronokkan..Anda perlu merasai sndiri..CUTI-CUTI MALAYSIA!!!



-aku dan pak su-



-Kebesaran Yang Maha Esa-


Akhir kate,,selamat bercuti!!!




0 comments: