June 16, 2010

Cinta di Warung Itu..

  Hari ini dah masuk hari keempat aku mengenali dia.Entah kenapa,,susah nak lupakannyer..kenapa susah sgt yerk?sungguh manisnya dia,,memang akan menawan hati sesiapa sahaja..Aku masih ingat lagi,,aku berjumpanya buat kali pertama di warung itu,,sememangnya tidak merugikan..Mak Cik warung itulah yang telah memperknalkan aku kepada si Dia..Oh sygku,betapa aku merinduimu..Tidak pernah aku bertemu sepertinya di tempat lain.Dia membuat aku tidak tidur malam,,mandi tidak basah,makan tidak lalu..Aku mesti berjumpa dengannya walaupun sekali sehari..Aku bertekad untuk bertemunya esok..
   Keesokan harinya,,aku bangun awal-awal pagi..Nasib baik hari ni cuti..Dengan hati yang bersemangat untuk bertemu si Dia,,aku melangkah kaki ke moto LAGENDA kesayanganku..selepas memakai helmet,,start enjin moto,,aku pon terus pergi ke warung itu..Sampai sahaja aku ke warung itu,,muke aku bertukar sayu..TUTUP!!!Rasa hendak menangis,,tetapi aku tahan..Baru aku teringat..Hari ini hari Sabtu..Mak Cik warung tu cakap,,"Hari Sabtu kitorang tutup dik,,sebab ramai yang buat kerja kahwin hari ahad kan..senang sikit nak pergi".. WHY mak cik??WHY?!aku duduk di atas moto LAGENDA aku..menatap hatiku yang terlampau sedih..Tidak Mengapa..aku akan tunggu esok..Malam itu aku mulai gelisah,,hati tidak senang..rasa diriku tersiksa..Kenapa Si Dia menghukum aku sebegini?Tidak pernah aku merasai sebegini rupa..

  Esok pon tiba,,mata aku sudah lebam seperti PANDA BUSYUK akibat tidak cukup tidur malam tadi..Selesai aku mandi,,tiba-tiba pintu rumah aku diketuk..Aku melangkah kaki kepintu tidak bermaya "Awat hang ni Ga??"..Sahabatku,,Mamek berkata.."Aku tak cukup tidur la".
"Lerr,,tula hang,,tgk bola lagi.."Walhal aku tak tgk bola pon..Teringat kat Si Dia je..
"Haa dah la..Jom kita pi Warung Mak Cik Minah kat simpang sana uh,,Aku lapaq ni"
"Warung Mak Cik Minah??"tiba-tiba aku bersemangat kembali..
"JOM!!!"
Aku lupa untuk perkatakan,,Warung Mak Cik Minah la tempat Si Dia berada..Aku dengan bersemangat terus menuju ke warung itu,,Alhamdulillah,,nasib baik bukak..
Aku terus duduk,,terus mintak order..Dah tak boleh tahan lagi dah ni..
5 minit lepas tu,,seorang wanita sungguh lawa,,bertudung kemas,,datang ke meja kami..
"Ni bang,,yang abang order tadi.."
Dengan perasaan yang sungguh gembira,,hati aku berkata
-




-




-





-





-




-

TEH TARIK!!!inilah Si Dia yang aku maksudkan..akhirnya aku bertemu jugak dgn teh tarik Warung Mak Cik Minah...SLLUURRRPP...^_^V







6 comments:

Anonymous said...

ceh ko! buang karan je aku bace.
ingat awek ko tadi.

moga said...

hehehehe..
cerite itu hnyelah rekaan semate-mate yerk...hehehe..gerek ark??huhu~

mekz said...

ha3.. gerek gak r.. aq igt cite sal owg..upe ye.. teh tarik.. gerek la.. xD

moga said...

hehe..thanx mek..:D

mamek said...

dapat aku karate si moga nihh!!

moga said...

hahaha..jgn cmtu malik..sian kat aku..wee~